Hari pertama persekolahan.

Assalamualaikum. Hai semua. For budak Ganu only, how's your first day at school? Best tak? Mesti laa best kan kan? Hihi. Awak! Saya masuk kelas A (Sains 1). Best gila walaupun kelas agak sempit disebabkan terlalu ramai murid macam sardin. Total kelas aku 52 orang. Seriously ramai gila yang masuk kelas sains tulen. Tak silap aku kelas sebelah a.k.a kelas B (Sains 2), kelas diorang 54 orang. Wehh, hape kes ramai sangat budak kelas sains tulen nie? Haha. Biasalah, sekolah bijak kan. Berlagak tak? Cakap jelah berlagak. Tak heran.

So, the first thing yang aku belajar hari nie ialah Biology. Cikgu tu scary okay. SCARY! Tapi rilex laa, awal-awal jer nampak scary tapi lama-lama okay kot. *Crossingmyfinger*. Satu lagi, kenapa kerajaan buat Biology dalam BM? Weh, tak paham laa. Bukan nak cakap yang aku nie pandai BI tapi selama nie belajar sains dalam BI. So, dah terbiasa dengan semua tu. Takpelah, kita buat-buat redha jer. Huhuu (u_u)

Fyi, nie first time saya duduk sekelas dengan Chinese. Aww~ best jugak. Diorang kelakar. Seriously! Teringat masa cikgu biology cakap kalau kita mengantuk, kita boleh makan gula-gula and budak-budak cina tu pun cakap, "woahhhh~" ramai-ramai. Seriously memang kelakar gila. Lepas tu, cikgu bio panggil 3 orang budak cina lelaki kelas aku 'KPOP'. Haha! Aku rasa sampai form 5 laa kot lekat dengan nickname kpop tuh. Budak-budak kelas semua best-best. Muka yang biasa tengok, biasa buat gurau-gurau so tak kisah mana nak buat gila-gila pon. Just kidding. Hihii. Okaylah, nak buat nota Bio. What? First day dah ada nota? Ehh, of course laa. *mukamintaktampar* Kbaii^^

Comments

  1. selamat menempuh pelajaran bio, fizik, kimia, addmath...huhu

    ReplyDelete
  2. 52 orang ? wah , ramainye .... kelas saya juz 22 orang , maybe sebab skul swasta kott...

    ReplyDelete
  3. K.nurul : Hehe. Thanks >.<
    Anonymous : Mungkin laa. Tapi nanti mesti kurang jumlah dia sebab ramai yang tengah tunggu tawaran sekolah lain.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Awek 16 tahun

Hyorin, CL, Ann Ismail <-- retiss baru kah?

Debaran melanda!